Puppie mills

var det någon som kollade på Oprah imorse? det handlade om puppie mills (?), typ folk som har flera hundar hundar som bor instängda i pyttesmå burar hela sina liv och bara används för att föda valpar som ägarna kan sälja vidare till djuraffärer och liknande. alltså det var så jävla hemskt när man fick se hur trångt de bodde och de hundarna som räddades - de kunde inte gå på marken för de hade aldrig fått gå på gräs de hade bara stått på hönsnät hela sina liv. en tik på 7 år tror jag det var hade fått ungefär 140 valpar. alltså jag satt och grät som en jag vet inte vad, jag är så jäkla känslig för sånt där, jag tycker så himla synd om djuren. finns det något man kan göra för att hjälpa djur som har det såhär? man vill ju bara ta hem allihopa och ge dom ett värdigt liv! gosh nu börjar jag nästan gråta igen men erkänn att det är hemskt? inget djur ska behöva ha det sådär!






Kommentarer
Postat av: Emelie

Naw stackars hundar :(

2008-08-26 @ 14:52:07
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0