U-DM och idioter på motorvägen

U-DM igår då, höhö. det var kokhett ute iprincip och vi fick sitta och vänta lääänge innan det blev våran tur att köra. trots det så skötte sig hugo jävligt bra, han höll kontakt och gjorde nog så gott han kunde :) vi failade på däcket och sen var han nog trött så vi diskade oss för vi fick ett par vägringar men på det stora hela är jag skitnöjd ändå för han var snabb som en vessla (typ) och ja, hade kontakt helt enkelt, det duger för mig! lisa och isa dom jäklarna gjorde ett felfritt lopp, hur snyggt som helst och slutade på en fjärde plats, grattis! :)
på vägen hem så stötte vi på en jävla idiot på motorvägen som typ försökte döda oss. det började med att han låg bakom oss på motorvägen i typ 10 minuter och då menar jag inte långt bakom utan typ upp i arslet på kims bil, vi hajade inte varför för det fanns huuur många tillfällen som helst att köra om om han tyckte att det gick så extremt långsamt, vilket det inte ens gjorde. men iallafall, vi försökte skaka av oss honom genom att typ blinka med varningstriangeln eller vad det heter, men han svarade bara med att blinka tillbaka (?!) och sen när han till slut körde om så dunkade han i ratten och pekade fuck you, då pekade sofie tillbaka. då blir idioten tydligen ännu mer förbannad och kör in framför oss och bromsar hårt som fan så kim blir tvungen att svänga som fan åt höger men där kom en annan bil som vi höll på att köra in i! ååååh jag blir så jävla förbannad!!!! vi kunde fan ha dött tack vare det där jävla puckot, hur fan tänker människor?!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Låter hur läskigt som helst med den där idioten på motorvägen! :S

Kul att du är nöjd med din och Hugos prestation igår!

Jag har verkligen ingen aning om varför han gjorde som han gjorde... oerhört frustrerande då han kan låsa sig en kort stund på andra hundar , typ hundmöten , men såfort vi passerat så "skiter" han i dem. Men igår så var han besatt från det att han såg Hugo första gången till det att vi gick...

jag förstår ingenting om jag ska vara ärlig...

Det påskyndar bara mitt beslut om att kastrera honom.. Än en gång förlåt!:)

2009-05-03 @ 13:01:02
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Michelle

Ja , ibland så får dem för sig dumma saker.

Jacken har inte varit den att urskillja tikar från hanar.. han var lika glad i båda förrut , blev sedan påhoppad ett par gånger och efter det blev han mer "defensiv" ibland preventivt också... Vanligtvis är han undvikande vad gäller andra hanhundar och han är brukar vara den som kommer springande som en lipsill till mig när han råkar hamna öga mot öga med andra hanhundar (oavsett deras avsikter)

Vad gäller hur hanar och tikar är , jag skulle tro att det är väldigt rasbetingat.

Du spekulerade i tollare va det inte så??

Jag tycker ärligt talat att vad gäller retriever i huvudtaget så är dem flesta hanarna mer eller mindre jobbiga vad gäller tikar iallafall.

Raser där man inte avlar på stark könsprägel tror jag har trevligast hanar.

Jag gjorde ett litet foruminlägg om Hane vs tik på www.freestyleklubben.se som jag fick några mycket intressanta åsikter. Gå in och kolla! :)

lägg gärna in mig på msn så kan vi diskutera mer där.

michi[email protected]

2009-05-03 @ 15:28:41
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Fiya

Vaaa? varför ville han ta paus för? :(

2009-05-07 @ 19:12:30
URL: http://sofiachristina.blogg.ses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0